یک واکسن جدید دیگر برای COVID-19 با تقریباً 90٪ اثربخشی در راه است

6 فوریه 2021- پس از اینکه یک واکسن جدید تقریباً 90٪ در آزمایش هایی با مقیاس بزرگ در انگلستان موثر بود، دانشمندان اعلام کردند که یک سلاح جدید برای COVID-19 به زودی عرضه می شود.

در مجموع 60 میلیون دوز واکسن Novavax تولید خواهد شد، و از آنجایی که ثابت شده است این واکسن در برابر کرونا ویروس جدیدا شناسایی شده در انگلستان موثر است، Stockton-on-Tees  در شمال شرقی انگلیس اولین منطقه ای خواهد بود که این واکسن را دریافت می کند و انتظار می رود اگر سازمان تنظیم مقررات داروها و محصولات بهداشتی (MHRA) آن را تأیید کند، در اواخر امسال واکسیناسیون با این واکسن آغاز شود.

در حال حاضر، سه واکسن وجود دارد که انگلستان برای استفاده ی اضطراری آنها را تأیید کرده است. واکسن دانشگاه آکسفورد وAstraZeneca ، واکسن Pfizer و BioNTech و سومین مورد توسط شرکت داروییModerna ، ساخته شده است.

در دو دوز تزریق شده، Novavax نشان داد که 89.3 درصد در جلوگیری از COVID-19 در شرکت کنندگان و 86 درصد در محافظت در برابر نوع جدید ویروس انگلیسی موثر است.

در مرحله نهایی این تحقیق، بیش از 15000 نفر در سنین 18 تا 84 سال حضور داشتند.Clive Dix ، رئیسکار گروهواکسن انگلستان، گفت: این نتایج چشمگیر است، و ما بسیار خوشحالیم که در ساخت این واکسن به Novavax کمک کرده ایم. اثربخشی نشان داده شده در برابر انواع در حال ظهور نیز بسیار دلگرم کننده است. این یک دستاورد باورنکردنی است که به ما اطمینان می دهد که می توانیم از افراد در انگلیس و سایر نقاط جهان در برابر این ویروس محافظت کنیم.

استن ارك ، مدير عامل Novavax، گفت: نتايج کارآزمایی در انگلستان تماشایی و به همان ميزان خوب بود كه انتظار داشتیم.

وزیر بهداشت انگلیس، مت هانكوك، گفت: در صورت تأیید، این واكسن جدید سلاح دیگری در زرادخانه ما برای غلبه بر این ویروس خطرناک خواهد بود.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2021/feb/new-covid-19-vaccine-found-to-be-nearly-90-per-cent-effective.html